Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. január 22., péntek

Porcelán héj és mélyharapás

"Érdeklődni szeretnék, hogy mélyharapás esetén a felső frontfogakra feltehető porcelán héj (gondolom az alsókra kizárt)?"
A mélyharapás nem minden esetben kizáró tényező porcelán héj tervezése esetén.
Bizonyos esetekben a fogorvos el sem tudja dönteni első látásra, ezért tanulmányi lenyomatot vesz és így vizsgálja, méregeti a lehetőségeket. A harapási viszonyoktól, a rágópályától, a terheléstől, a rágástípustól, a fogak elhelyezkedésétől, a fogpárok találkozásától is függ a végleges kezelési terv.
A felhelyezhetőség eldöntéséhez tehát mindenképp szájvizsgálat kell, hiszen a mélyharapáson belül is többféle állapot létezik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése